24 квітня, п"ятниця

24 квітня

1 урок - 6 клас. Стародавня історія.
          Дорогі дітки, дякую за відповіді! Контрольну написали непогано. 
Оцінки в особисті чати напишу.
Сьогодні нова тема. Ми починаємо Історію Давнього Риму.

Из небольшого городка на берегу Тибра Рим развился до громадной цивилизации.
Обзорное видео об истории  Рима можно посмотреть здесь


Древний Рим за 20 минут.


Домашнє завдання: читати  параграфи 42-43, виписати в зошит нові поняття.

2 урок  - 11 клас. Біологія. 
Підготовка до ЗНО. 
179 питань із Зоології даю вам на вихідні. 
ЗООЛОГІЯ
  1.       Установіть відповідність між характеристикою серцево-судинної системи (1-4) та твариною (А-Д), у якої така серцево-судинна система.
    1 серце видовжене, багатокамерне з численними отворами; безбарвна кров до серця потрапляє з лакун
    2 серце двокамерне, через нього рухається венозна кров; одне коло кровообігу
    3серце чотирикамерне, аорта робить праву дугу; два кола кровообігу
    4 серця немає, його функцію виконують потужні кільцеві судини; кровоносна система замкнена

    А  дощовий черв’як
    Б  корова
    В ворона
    Г бджола
    Д карась



    2.      Клітини яких організмів мають глікокалікс?
    А рослин           Б тварин          В грибів          Г бактерій

    3.      Збудником сонної хвороби є
    А лейшманія.     Б малярійний плазмодій.    В трипаносома.      Г лямблія.

    4.      Кровоносна система є незамкненою, якщо
    А кров рухається по судинах і не витікає в порожнину тіла.
    Б кров рухається тільки по венах.
    В кров рухається тільки по артеріях.
    Г кров рухається по судинах і витікає. в порожнину тіла

    5.      Кормом для акваріумних риб є
    А піскожил.  Б трубочник.       В п’явка.        Г дощовий черв’як.

    6.      За пропозицією французького вченого К. Бернара у ХІХ столітті в Сорбонні (Паризький університет) було відкрито перший пам’ятник жабі. Чим ця тварина заслужила таку шану?
    А знищила велику кількість комах
    Б опинилася на межі зникнення
    В була дослідним об’єктом   
    Г використовувалася у французькій кулінарії

    7.      У птахів більш ускладнені рухи та їх координація, ніж у плазунів. Розвиток якої структури нервової системи забезпечує таке ускладнення?
    А мозочка      Б спинного мозку   В середнього мозку         Г довгастого мозку

    8.      До якої систематичної групи належать морж, тюлень, нерпа?
    А Надклас Риби    Б Клас Земноводні     В Клас Плазуни      Г Клас Ссавці

    9.      Ящірка туатара (острови Нова Зеландія) не облаштовує собі нори, а користується гніздом буревісника. Коли птах вночі повертається до гнізда, ящірка вирушає на полювання. Який це тип взаємозв’язків між організмами?
    А мутуалізм          Б паразитизм        В коменсалізм         Г хижацтво

    10.  У середині ХІХ ст. на одній із ферм в Австралії випустили на волю 12 пар кроликів, завезених із Європи. За 40 років популяція кроликів розрослась до кількох сот мільйонів особин, які знищили кормову базу місцевих травоїдних. Яку властивість біогеоценозу порушено?
    А самовідтворення      Б цілісність       В стійкість       Г саморегуляцію

    11.  Найбільшу концентрацію отруйних речовин у забрудненому біогеоценозі можна виявити в організмі
    А травоїдних тварин.              Б дерев’янистих рослин.
    В хижих тварин.                      Г трав’янистих рослин.

    12.  Установіть відповідність між формами адаптацій живих істот до умов середовища та прикладами, які їх ілюструють.
    1 мімікрія
    2 маскування
    3 попереджувальне забарвлення
    4 розмежовуюче забарвлення
    А забарвлення камбали
    Б забарвлення волосяного покриву бурого ведмедя
    В забарвлення осоподібних мух
    Г забарвлення тіла саламандри
    Д смугасте тіло у тигра


    13.  Установіть послідовність стадій індивідуального розвитку хордових, починаючи від зиготи.
    А формування мезодерми                  Б утворення двошарового зародка
    В формування окремих органів         Г утворення бластомерів

    14.  Голодного білого пацюка помістили в металеву клітку з отвором для годування та важелем, при натисканні на який подавалась їжа. Установіть послідовність етапів утворення умовного рефлексу в пацюка.
    А вплив їжі на смакові рецептори
    Б утворення тимчасового нервового зв’язку між смаковим і руховим центрами кори великих півкуль
    В утворення слиновидільного рефлексу в центрі слиновиділення довгастого мозку
    Г використання важеля для подавання їжі як умовного подразника

    15.  Серед зображених організмів укажіть ті, яким властивий розвиток з повним перетворенням?
                                              А 3, 4              Б 2, 3                 В 1, 2           Г 2, 4
    16.   Які найпростіші утворюють навколо своїх клітин панцир з кремнезему?
А радіолярія         Б форамініфера            В інфузорія       Г лямблія

     17.  Який представник плоских червів НЕ є паразитом?
А печінковий сисун     Б планарія біла       В ехінокок       Г свинячий ціп'як

           18.    Яка адаптивна ознака характерна для плазунів як тварин суходолу?
А великі складні очі         Б рогові лусочки на шкірі
В пірчасті зябра               Г чотирикамерне серце

     19.    Якого органа немає в птахів?
А печінки         Б нирки            В сечового міхура          Г клоаки

                  20.   На двох дослідних ділянках вивчали вплив дощових черв’яків на урожайність картоплі. На першій ділянці поселили популяцію цих тварин, а на другій ділянці їх не було. Умови оброблення, утримування ділянок і сорт картоплі на них були однакові. Після збирання урожаю з’ясувалося, що урожайність картоплі на першій ділянці була на 20 % вища, ніж на другій ділянці. Яка причина підвищення врожайності картоплі, пов’язана з дощовими черв’яками?
А симбіоз з кореневими системами рослин
Б покращення аерації ґрунту і його дренажу
В захист коренів рослин від впливу личинок шкідників
Г виділення біологічно активних речовин, що впливають на ріст рослин

                   21 Позначте відповіді:
Тварина, яку зображено на рисунку, належить до класу Комахи, тому що
А її тіло поділяють на два відділи.          Б вона має три пари ходильних ніг.
В вона має кілька пар вусиків.                Г в неї відсутній хвостовий відділ.

7          22.       У якої риби відсутній плавальний міхур?
А щуки             Б оселедця           В карася         Г акули

   23. До якого класу належить тварина, в якої наявні волосяний покрив, діафрагма, чотирикамерне серце?
А Птахи        Б Павукоподібні         В Ссавці       Г Багатощетинкові черви

        24. Якщо водоплавного птаха помити з милом, то він може потонути. Основною причиною цього стане
А проникнення мікроорганізмів.        Б руйнування пухового пера.
В припинення шкірного дихання.       Г відсутність жиру на пір'ї.

     25.   Яка форма симбіозу спостерігається між термітами та джгутиковими, які живуть у їхньому кишечнику та здатні розщеплювати клітковину?
А паразитизм          Б мутуалізм           В хижацтво         Г коменсалізм

       26.  Визначте місце рослиноїдних тварин у трофічній структурі екосистеми.
А редуцент                           Б продуценти     
В консументи І порядку     Г консументи II порядку

       27.   Який полісахарид входить до складу покриву тварини, зображеної на рисунку?
А крохмаль            Б хітин            В целюлоза          Г пектин

 28.  Установіть відповідність між доказами еволюції в галузі порівняльної анатомії та прикладами, які їх ілюструють.

1 гомологічні органи
2 аналогічні органи
3 атавізми
4 рудименти

А наявність підшлункової залози
Б народження дитини з хвостом
В тазовий пояс у китів
Г передні кінцівки коня та крила кажана
Д колючки в глоду та колючки в троянди

29.  Визначте систематичне положення (тип, клас, родина) зображеного на рисунку організму.
Тип
1 Кишковопорожнинні
2 Членистоногі
3 Хордові

Клас
1 Кісткові риби
2 Хрящові риби
3 Амфібії
4 Ссавці
Родина
1 Ластоногі
2 Китоподібні
3 Хижі
4 Комахоїдні
           30.   Проміжним хазяїном збудника малярії є
А малярійний комар.                           Б личинка малярійного комара.
В людина, хвора на малярію.              Г малярійний плазмодій.
     
     31.   Який паразит не має органів прикріплення?
А печінковий сисун         Б ціп’як озброєний
В стьожак широкий         Г аскарида людська

1         32.   Остаточно їжа в гідри перетравлюється в
А ентодермі.     Б ектодермі.      В мезодермі.       Г кишковій порожнині.

1        33.   Який із перелічених молюсків є фільтратором?
А голий слимак      Б мідія         В каракатиця       Г ставковик

    34. Органом виділення в кісткових риб є
А нирка.       Б плавальний міхур.           В бічна лінія.        Г шкіра.

    35.  Укажіть правильні твердження щодо будови та життєдіяльності ланцетника.
І.     І. Дихає через зяброві щілини.
ІІ. Має фасеткові очі.
ІІІ. Внутрішній скелет представлений хордою.
А усі правильні                         Б правильні лише І та ІІ
В правильні лише І та ІІІ         Г правильні лише ІІ та ІІІ

      36.  Одним із пристосувань птахів до польоту є
А відсутність шкірних залоз.      Б порожнисті кістки.
В наявність легень.                       Г неоперена цівка.

            37.  До якого класу хордових тварин належить кажан?
А Земноводні        Б Плазуни          В Птахи        Г Ссавці

       38. На рисунку зображено стадію розвитку ланцетника. Якою буквою позначено мезодерму?
       39.   Установіть відповідність між доказами еволюції в галузі порівняльної анатомії та прикладами, що їх ілюструють.

1 рудименти
2 аналогічні органи
3 атавізми
4 гомологічні органи

А зябра риби та луска плазунів
Б народження дитини з хвостом
В тазовий пояс у безногої ящірки
Г ласт тюленя та рука людини
Д зябра риби і зябра рака
       40. Частота пульсації скоротливих вакуолей найпростіших залежить від
А концентрації солей у навколишньому середовищі.
Б кількості неперетравлених решток у клітині.
В руху цитоплазми в клітині.
Г генетичного коду особин певного виду.

2           41. Яку роль відіграє личинка в житті коралових поліпів?
А підсилює внутрішньовидову конкуренцію  Б забезпечує розселення
В пришвидшує розвиток                                    Г вегетативно розмножується

2           42. Чому зараження гостриком частіше трапляється у дітей, ніж у дорослих?
А у дітей немає навичок гігієнічної поведінки
Б у дорослих сильніший імунітет до гостриків
В гострики передаються з молоком, а діти його частіше вживають
Г у дітей гострики не викликають симптомів, тому їх важче діагностувати

             43.  Ознакою будови рака річкового є
А відсутність вусиків.    Б відсутність хітинового покриву.
В наявність п’яти пар ходильних кінцівок.
Г наявність трьох пар ходильних кінцівок.

2         44.  У якого молюска черепашка складається з двох стулок?
А ставковика малого           Б слимака виноградного
В беззубки звичайної          Г восьминога гігантського

2         45.   Пристосуванням земноводних до життя на суходолі є
А нирки.       Б повіки.      В перетинки між пальцями.     Г бічна лінія.

3         46.  Пристосуванням птахів до польоту є
А задні кінцівки з пальцями.  Б грудна клітка.   В пір’яний покрив.    Г легені.

      47. Морж, тюлень, нерпа належать до класу 
А Кісткові риби.      Б Земноводні.        В Плазуни.        Г Ссавці.

3          48. Який організм займає перший трофічний рівень у ланцюгах живлення?
        А                                        Б                              В                            Г

  49. Новозеландський плазун гатерія не облаштовує собі нори, а використовує гнізда буревісників. Коли птах уночі повертається до гнізда, гатерія вирушає на полювання. Укажіть тип взаємозв’язків між цими організмами.
А мутуалізм         Б паразитизм         В коменсалізм      Г хижацтво

           50.   На острові Мадейра з 550 видів жуків близько 200 — безкрилі й нездатні до польоту, у інших видів жуків є довгі крила, що добре протистоять вітрам.
Укажіть тип добору, результатом якого є така дивергенція.
А стабілізуючий       Б рушійний       В розриваючий         Г штучний

3          51.  Установіть відповідність між рядом комах (1–4) та представником (А–Д), який до нього належить.
1 Твердокрилі
2 Лускокрилі
3 Перетинчастокрилі
4 Прямокрилі

А Білан капустяний
Б Жук колорадський
В Коник зелений
Г Воша людська
Д Бджола медоносна

3         52.   Укажіть ознаки, властиві представникам класу Земноводні.
Кількість камер серця
1 дві
2 три
3 чотири

Кількість кіл кровообігу
1 одне
2 два
3 три
Покриви тіла
1 гола шкіра, вкрита слизом
2 суха шкіра, вкрита роговими лусками
3суха шкіра, вкрита волосяним покривом

            53.  Найпростіші, клітина яких розташована всередині черепашки, це -
А трипаносоми.   Б споровики.    В інфузорії.      Г форамініфери.

3         54.   На двох дослідних ділянках вивчали вплив дощових черв'яків на врожайність картоплі. На першій ділянці поселили популяцію цих тварин, а на другій їх не було. Умови оброблення, утримування ділянок і сорт картоплі на них були однакові. Після збирання врожаю з'ясувалося, що врожайність картоплі на першій ділянці була на 20% вища, ніж на другій. Укажіть причину підвищення врожайності картоплі, пов'язану з дощовими черв'яками. 
А симбіоз із кореневими системами рослин
Б поліпшення аерації ґрунту і його дренажу
В захист коренів рослин від впливу личинок шкідників
Г виділення біологічно активних речовин, що впливають на ріст рослин

3           55.   У виробництві натурального шовку використовують лялечкі комах ряду
А Лускокрилі.      Б Твердокрилі.       В Перетинчастокрилі.      Г Прямокрилі.

3         56.  До якого класу належить тварина, у якої є волосяний покрив, діафрагма, чотирикамерне серце? 
А Птахи  Б Павукоподібні
В Ссавці  Г Багатощетинкові черви

4         57.  Яка структура відокремлює грудну порожнину від черевної?
А грудина     Б плевра    В м'язи черевного преса    Г діафрагма

4     58.  Визначте тип біотичних зв'язків між окунями та чистильниками, описаний німецьким зоологом Г. Хассом: "Великі риби - найчастіше рифові окуні - набували певної пози, запрошуючи "перукаря". Вони нерухомо вставали під кораловим кущем і розчепірювали зябра. На цей сигнал припливали чистильники і старанно брались до роботи. Вони ганялись за крихітними рачками, які квапливо покидали рифових окунів..."
А мутуалізм        Б паразитизм        В нейтралізм          Г коменсалізм

4        59.   Установіть відповідність між характеристикою дихальної системи (1-4) і твариною (А-Д), яка має таку дихальну систему

1 дихальна система представлена системою розгалужених трубочок - трахей, що відкриваються назовні дихальцями
2 дихальна система представлена зябрами, що захищені зябровою кришкою
3 дихальна система представлена розвинутими легенями й системою повітряних мішків, що забезпечує механізм подвійного дихання
4 дихальна система представлена слабо розвиненими легенями й шкірою, яка для здійснення газообміну завжди лишається вологою
А дощовий черв'як
Б жаба
В ворона
Г гедзь
Д карась


4         60.   Визначте систематичне положення (тип, клас, ряд) зображеного на рисунку організму.
Тип
Клас
Ряд
1 Кишковопорожнинні
2 Членистоногі
3 Хордові
1 Земноводні
2 Плазуни
3 Ссавці
1 Хижі
2 Гризуни
3 Хвостаті

              61. Метод біологічних досліджень, що ґрунтується на спостереженні, широко застосовували вчені давнини під час збирання фактичного матеріалу. Практично до XVIII століття біологи використовували його, намагаючись узагальнити результати спроб систематизації рослин і тварин. У сучасних умовах за його допомогою відкривають нові види організмів, досліджують макро- й мікроструктури. Укажіть цей метод.
А моніторинг     Б моделювання   В порівняльно-описовий    Г експериментальний

   62. На рисунку зображено різні біологічні об’єкти. Укажіть усі правильні твердження щодо їхніх рівнів організації.
І. Об’єкти 1 і 2 знаходяться на одному рівні організації живої природи.
ІІ. Об’єкт 3 займає нижчий рівень організації порівняно з об’єктами 1 і 2.
ІІІ. Об’єкти 4 і 5 можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи.
А лише І і II         Б лише І і III      В лише II і III       Г  І, II і III

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

27 квітня, понеділок

23 квітня, четвер